FANDOM

Giver Sten Betydning

Sarra Ma-tolja

Lepidolit Lepidolit, en rosa sten, Dette er en sten der skærper kontakten til din skytsengel, den styrker intuition og klarsyn og øger evnen til at fokusere på det der er vigtigt for dig så du kan vælge den rette vej fra, nu af er jeg din skytsenglen…., mere end jeg vil være i stand til at være din mor. Det er en tanke sten som skal hjælpe dig på din tankes rejse, hav den på dig altid, så vil vi kunne komme i kontakt med hinanden og jeg vil kunne rådgive dig og trøste dig når du har brug for det.

Mellon

Montikkerne

Rubinen

Rubinen kaldes også for Ædelstenenes Konge, den har altid været et symbol på herskermagt, den er ofte dyrere end diamanten, Rubin skulle kunne gøre op med vores autoritetstro, og lære os at stole på os selv. Symboliserer den indre viden om at alt vil lykkes for sin bærer, giver fornyet livskraft, selvrespekt og tryghed.

Meget stærk sten, brug den ikke for længe ad gangen.

Neptimerne

Aqvamarin Aqvamarin Giver ro, lethed, munterhed og mod. Den er åbnende, skaber overblik og giver grobund for alle former for kommunikation. Den har en let og meget ren og fin energi. Det kan næsten føles som om din engel står lige bag dig, og hjælper dig med hele tiden at gå den lige vej. Nedbryder selvdestruktive barrierer. Repræsenterer det logiske, overskuelige og håndgribelige. Akvamarin og rosakvarts fremmer hinandens kvaliteter.
Leyaerne Opal Opal giver lyst til leg og latter- også elskovsleg. Den får os til at drømme og vækker vores kreative evner, åbner for indsigt og accept, giver den nødvendige forståelse for at nå dybere ind i sjælen, god som inspiration for malere og billedkunstnere. Opal siges også at kunne lokke os ud i selvbedrag og i en urealistisk drømmeverden , og dermed miste den rigtige kontakt med vores omverdenen.
Folkerne Tigerøje

Øjesten Tigerøje Giver skarpsindighed, overblik og en klar tankegang. Den får sandheden frem og hjælper med til at se og forstå egne fejl. Den beskytter mod udefra kommende farer og giver mod til at fortsætte, selv om tingene kan se dystre ud. God ved indlæringsvanskeligheder og manglende koncentration.

Tigerøje har en gylden farvetone, den giver skarpsindighed, koncentrationsevne og snarrådighed i vanskelige og farlige situationer. Tigerøje er en god hjælp i en forhandling, fordi den hjælpe ejeren til finde ind til problemets kerne. Tigerøje giver os det fornødne mod til at handle når vi har fundet den rigtige måde at gør det på.
Giver jordforbindelse, styrker overblikket, gør bekymringerne mindre, får blod til at størkne hurtigere. Tigerøje, falkekøje (mørkeblå) og okseøje (mørkerød), synes at ændre sig, når man flytter sig. De ligesom følger en med " øjnene"

Airlanderne Den gule Topas Den gule Topas regnes for at kendetegne ophøjet ro, visdom og besindighed, Topas er god til at gøre sig fri af afhængighedsforhold. Både menneskeligt og hvis det drejer sig om afhængigheds forhold til alkohol , medicin, tobak, eller stoffer. Topas renser blod og sind og giver os mod til at stå alene, uden støtte af andre Topas har også ry for at lære os at give omsorg og kærlighed til vore med mennesker. Skulle også give god og dyb søvn, samt et optimistisk sind. Loyalitet og sandhed.
Unitterne Lapis Lazuli Lapis Lazuli Navnet betyder blå sten. I Ur hvæssede kongerne deres spyd med Lapis Lazuli, for at være usårlige når de drog i krig. En venskabs og viljesten, der beskytter mod onde indflydelser. Ansvarlighed og retfærdighed
Ægyptiske kvinder brugte den til øjensminke, den afslapper øjnene, virker i det hele taget, afslappende og beroligende overalt, god mod muskelspændinger, nyresmerter og rygsmerter, forøger sensitiviteten og styrker immunsystemet.
Ikanerne Turkis Turkis er en sart sten, bliver påvirket af parfume, creme, snavs og sved. Der findes mange beretninger om at Turkis skifter farve til grøn hvis man truer dens ejer, Turkis skulle beskytte mod træthed og give ægte kampånd brugt meget til Krigere før i tiden, det er en meget styrkende sten, der skænker sin ejermand mod til at konfrontere gammel angst., Turkis gav mod og klogskab i kampens hede, så man anbefalede at stenen ikke blev brugt i dagligdagen, med mindre at man ikke går af vejen for et lille rask opgør. Turkis må man ikke købe til sig selv, den skal man have foræret, for at dens positive virkning skal være effektiv.
Azhenlot

Bjergkrystal med rubinstøv

Bjergkrystal med rubinstøv

Rubinstøvet og bjergkrystallen danner energimæssig balance mellem rod- og kronechakra. Den forener vores fysiske og åndelige væren i et, og giver samtidig en god jordforbindelse. Rubinkrystallen arbejder med vore positive begrænsninger og minder os om, at ydmyghed og respekt bør være grundlaget for alt hvad vi siger og gør.

Troldmandsringen

Diamant Diamanten

Diamant Diamanten regnes for at være den smukkeste og mest kostbare af vore ædelstene. Diamanten viser os, den er indbegrebet at den smukkeste renhed , og den funkler i al sin klarhed og strålekraft, med det reneste lys. Diamanten har magisk kraft, kan bibringe lys og lykkefølelse for den som forstå og kender mørkets og begærets kræfter. Med alle de klare farver som lyser i Diamanten opfordrer den os til troskab, ordholdenhed, livskraft, visdom, man anser diamant for at udtrykke solens kraft, og at den er symbol på sjælen, samt visdom og forståelse. Diamanter slibes ofte til Brillanter, så skal de have 58 facetter.
Kin Safir Safir er troens sten, symbol på betingelsesløs Gudstro, erkendelse af, at der findes en kraft, som er stærkere end os selv, Safiren er Østens hellige sten.
Safiren giver mulighed for at oprigtige og inderlige bønner bliver hørt, fremmer den indre harmoni, styrker venskaber, får den indre kreativitet til at vågne. Safir skulle fremkalde trang til bøn og giver os et åndeligt lys, fred og lykke. Den indigoblå safir anvendes til helbredelse af humørsvingninger og åndelige forstyrrelser. Safiren er en god meditationssten.

Batolja/

Færgemanden

Neriens nål Bjergkrystal

'Ne'riens nål Bjergkrystal

Betragtes som det guddommelige lys, Bjergkrystal lærer os at overvinde angsten. Japanerne betragter Bjergkrystal for den perfekte ædelsten, som repræsenterer Gudernes grænseløse tålmodighed over for menneskernes utallige dårskaber. Bjergkrystal virker afbalancerende og skaber klarhed, så vi bedre kan skelne mellem det positive og det negative. God imod jord/vandstråler, skaber harmoniske viberationer i et værelse eller rum, giver følelsen af gudsnærvær. Bruges som healer sten, da den renser og harmoniserer, beskytter vor aura og opløser blokeringer.

Write the text of your article here!